Foru errepide-sareak herritarren harrera bikaina jasotzen du, garbiketa eta seinaleztapena nabarmentzen baititu gehien

2025(e)ko Otsailak, 06

 

 
 
Foru errepide-sareak herritarren harrera bikaina jasotzen du, garbiketa eta seinaleztapena nabarmentzen baititu gehien(e)ko argazki 1

Gizaker-ek egindako "Bide-sarearen kalitateari buruzko pertzepzioa 2024" inkestak 7,7 balorazio orokorra jaso du. Bizkaiko bideetan gehien baloratutako alderdiak eta hobetu beharreko arloak jasotzen ditu dokumentuak.

Carlos Alzaga Azpiegitura eta Lurralde Garapeneko foru-diputatuak gaur goizean aurkeztu ditu Gizakerrek egindako Bide-sarearen kalitateari buruzko pertzepzioa 2024 inkestari buruzko datuak. Inkesta horretan, herritarrek Bizkaiko errepide-sarearen hainbat alderdiri buruz (garbiketa, segurtasuna, zoladuraren zorua edo seinaleztapena) duten iritzia jasotzen da. Alzagak inkestaren emaitza jakinarazi du Bizkaiko Foru Aldundiko bozeramaile Leixuri Arrizabalagaren ostegunetako Gobernu Kontseiluaren ondorengo ohiko prentsaurrekoan.  

Oro har, herritarrek garrantzi handia ematen diete Bizkaiko errepideei, eta 10etik 7,7ko kalifikazio orokorra eman diete. Adierazleen laburpenean garbiketa (8,66), seinaleztapena (8,41) eta segurtasuna eta larrialdia (8.08) nabarmentzen dira. Kalifikatutako beste adierazle batzuk zoladuraren zorua (6,33), trazadura (7,40), ingurumen-inpaktua (7,41) eta errepideetako obrak (7,6) dira.

Herritarrek gehien erabiltzen dituzten errepideen artean, A-8 autobidea (erabiltzaileen % 64,1), Artxandako tunelak (% 22) eta AP-8 Supersur (% 13,9) dira nagusi.

Galdetuak izan diren herritarren ia erdiak (% 49,5) uste du Bizkaiko errepideak ez direla ez hobeak ez okerragoak gainerako lurralde historikoenak baino; aldiz, % 32,1ek dio hobeak direla, eta % 3,3k soilik dio okerragoak direla.

Pertzepzioa aldatu egiten da Estatuko gainerako errepide-sarearekin alderatzen direnean. Iritzi orokorraren arabera ( % 61,9), Bizkaiko bideak hobeak dira, eta % 6,9k, berriz, okerragoak. Inkestatutako biztanleen % 16,6rentzat, batzuk zein besteak antzekoak dira.

Gainera, % 67,3k babesten du errepideetako berrikuntza ardatz bat izatea Bizkaiko Foru Aldundiarentzat, eta % 22,9k ez du egokitzat jotzen.

Bizkaiko errepideen alderdi nabarmenei dagokienez, galdetuak izan diren pertsonek adierazi dute errepideak onak direla, eta baita horien mantentzea ere. Positiboak dira, halaber, bideak asfaltatzea, komunikazio onak eta seinaleztapen ona.

Eta, hobetu beharreko eremuen artean, honako hauek nabarmentzen dira: A-8, La Avanzada, Txorierriko korridorea edo Arrontegiko zubia bezalako ibilgailu-bide nagusien auto-ilarak; La Avanzada bezalako errepide batzuen gehiegizko trafikoa, eta N-634 errepidean eta gehien erabiltzen diren errepideetan asfaltatuaren hobekuntza, besteak beste.

Bidesarea plana 

Azpiegitura eta Lurralde Garapen Sailak partida bat bideratzen du Bidesarea Planera. Bertan, Bizkaiko bide-sarearen konektibitatea eta segurtasuna hobetzeko hainbat jarduketa aurreikusten dira. Ildo horretan, bizkaitar gehienek (7,99) uste dute aurrekontu-partida beharrezkoa dela helburu horietarako.

Lurraldeko hainbat eskualdetan egin diren edo egingo diren jardueren egokitasunari dagokionez, hauek dira ondoen baloratutakoak:

  • 8.53 hobekuntza Kadaguako tuneletan
    • 8.36 Bigarren erreia Santo Domingoko errepidean (Galbarriatu)
  • 8.24 Gurutzetako Ospitalerako sarbideak Ezkerraldetik
  • 8.27 bide-zoruak berritzea
  • 8.16 BI-630 errepidea hobetzeko lanak
  • 8.05 BI-631 errepidearen trazadura hobetzea Bidebieta eta Sollubeko gainaren artean
  • 8.02 Goitondo (Mallabia) berrantolatu eta hobetzea

Ibai azpikoa Itsasadarraren azpiko tunela

Artaza eta Ballonti lotuko dituen ibai azpiko tunela izango da datozen urteetako jarduketa garrantzitsuenetako bat Bizkaiko metropoli-ingurunean. Aurten hasiko den azpiegitura berri horri ekiteko beharrari buruzko balorazioak positiboa izaten jarraitzen du, 7,59 puntu lortu baititu. Nabarmentzekoa da Ezkerraldean (8.22) eta Txorierrin (8.18) izandako puntuazioa, horiek izango baitira Arrontegiko zubiko zirkulazioaren ordezko errepide alternatibo horren onuradun handienak.  Izan ere, inkestatuen % 79,6k uste izan du azpiegitura berri horrek Bizkaiko trafikoa arintzen lagunduko duela.

La Avanzada estaltzea

Aurreko ekitaldiko jarduera garrantzitsuenetako bat La Avanzada estaltzea izan da, obrak amaitzeko epeak aurreratu ere egin baititu. Balorazio positiboak gora egiten jarraitzen du 7.68ra iritsi arte; alboetako bideen hobekuntzaren balorazioa, berriz, 7.29ra iritsi da.

Supersur/AP-68arekiko lotura

Kontsultatutako pertsonen % 79,8k ezagutzen du azpiegitura; logikoa denez, Ezkerraldea da erreferentzia gehien dituen eskualdea (% 90,2) eta Busturialdea gutxien duena (% 60).

Supersurraren balorazio orokorra 6.65 da; baloraziorik onena Enkarterrikoa da, eta baxuena, berriz ere, Busturialdeakoa (4.97).

Fitxa teknikoa

Landa-lana 2024ko azaroaren 4tik 22ra egin zen, Bizkaian bizi diren 3.000 gidariren artean: Busturialdea, 120; Uribekosta-Mungialdea, 454; Durangaldea, 202; Enkarterriak, 92; Nerbioi-Ibaizabal, 284; Ezkerraldea, 674; Arratia-Amorebieta, 86; Txorierri, 118, Lea-Artibai, 70; Bilbo, 900.

 

Edozein zalantza izanez gero, jarri harremanetan formularioaren bidez.

Jarri harremanetan gurekin