Metropoli hegoaldeko saihesbidea - 1b fasea
Arnotegiko tunelak
Bolintxu
Tunelaren barrua
Zubibide
Eraikitzen
Eraikitzen
Eraikitzen
Bideoaren hasieran, AP-68 autobidearen bi aldeetako indusketa lanen bi ikuspegi ezberdin ageri dira, airetik ikusita. Bertan, inguruan lan egiten duten hainbat makina ikusten dira. Portadan, errotulu batzuk agertzen dira, hauek adierazteko: Pagabidea bidezubia eta autobidearen gaineko MHS.
Bi garabi autopropultsatu gorri ikusten dira, AP-68 autobidearen ertzetan hormigoi prefabrikatuzko panelak jartzen ari direnak; autoak eta kamioiak dabiltza autobidean.
Irudien sekuentzia azkarra, hauek erakusteko: AP-68 errepidearen gaineko zubiaren estribuak eta pilareak zelan egiten diren, estribuetako baten gainean lurrak zelan betetzen diren eta AP-68aren ertzean horma bat osatzen duten hormigoizko panel aurrefabrikatuak zelan jartzen diren.
Langile bat ageri da zubibidea osatuko duen metalezko egituraren hegaletako batean soldatzen.
Autobidearen gaineko zubi-taula osatuko duen lehen piezaren muntaketaren gaueko irudien sekuentzia.
Dronetik ikusita, bi garabi autopropultsatu hori ageri dira, eta inguruan langile asko ari dira pieza muntatzeko aginduak ematen.
Pilara hurbiltzen ari da pieza, finkatzeko, eta bi saski jasotzaile laranja daude; langileak ari dira bertan doikuntza egiteko.
Egunez airetik ateratako irudia, zubibidearen lehen piezaren kokapenaren eta lur-betelanetan kimatzen hasi den landaredia bistaratzen duena.
AP-68 autobidea gurutzatzen duen zubibidean dagoenaren ordez jarriko den pilarearen lehen zatiaren bista. Bertan, hormigoizko enkofratuaren eskoratzea eta metalezko egituraren hasiera ikusten dira.
Dronetik ikusita, gainean jarritako pieza ageri da, haren ondoan jarri beharreko hurrengo zatiarekin eta horma aurrefabrikatuaren aitzinamenduarekin.
AP-68aren gaineko zubibideko 2. pieza bi garabi horirekin zelan lotzen eta jasotzen diren erakusten duen irudi-sekuentzia.
Airetik ateratako bista, tarteen arteko doikuntzari dagokiona. Hainbat langile ageri dira, baita piezak lotuko dituzten bi soldatzaileak eta bi saski jasotzaile ere.
Dronetik ateratako beste ikuspegi bat, jarritako bi zatiei dagokiena.
Hormigoizko piezaren 3. zatia igotzeko eta doitzeko modua erakusten duen aireko sekuentzia; bi zatietako baten bermea da zati hori estribuaren gainean.
Langile baten bista; zatien arteko doikuntza egiteko saskiaren gainean dago langilea.
Jarritako 3. piezaren irudia, dronetik aterata, eta lur-betegarrien eta horma prefabrikatuaren aitzinamendua.
Pila-transferentziaren hormigoitze bukatua erakusten duen irudia, baita metalezko abioarena ere.
Topografoa, AP-68aren gaineko zubibideko metalezko tiraderak doitzeko neurriak egiaztatzen.
Dronetik ateratako bista, lurrezko betegarrien eta horien pisten eta metalezko egituren aitzinamenduari dagokiona.
AP-68aren gaineko bidezubiaren laugarren zatiaren garraioaren gaueko irudia, biratzen ari diren gurpil askoko kamioi artikulatu baten gainean, eskuetan urrutiko agintea duen langile batek eskatuta.
Laugarren zatia lotzea eta altxatzea, behin betiko posizioan jartzeko.
Bi garabiek esekitako piezaren biraketa-planoa, jarri aurretik.
Pieza estribuaren eta behin-behineko euskarriaren artean hurbiltzea.
Langilea pieza-estribua doitzen ari da.
Langilea xafla kolpatzen ari da.
Eslingen finkapena erakusten duen irudia, baita biaduktuaren bosgarren zatia.
Irudi azkarren sekuentzia, laugarren zatia altxatzeari eta doitzeari dagokiona, laugarren zatiko kutxari lotuta eta beste pilaren gainean bermatuta.
Sekuentzia-planoa, pila-transferentziaren oinarritik taularen azpiko bermea den piezaraino.
Pila-transferentziaren aitzinamenduaren irudia, mugimenduan, perimetro-aldamioekin eta zubibidearen gaineko bermeaz, baita metalezko taularen aitzinamenduaren aireko bista ere, AP-68an.
Zubibideko pilari aurre egiten ari zaizkion bi garabi zuriren airetiko bista; autobidea zeharkatzen du pila horrek, eta helburua hura kentzea da.
Poleak eta hormigoizko pila marruskaduraz zeharka ebakitzen duen kablea.
Garabi autopropultsatuekin aurretik ebakitako pilaren goiko zatia kentzea.
Goiko pilareko zatia jaisten ari da irudian, kamioi batean bermatu arte, metalezko bi euskarriren gainean, eraisteko tokira eramateko.
Bi garabi horiren gaueko aireko bista, AP-68 autobidearen gaineko zubiaren seigarren zatia lotzen.
AP-68aren gaineko zubiaren seigarren zatia altxatzea, jartzea eta doitzea.
AP-68aren gaineko biaduktua osatzen duten kutxa guztien muntaketaren eguneko aireko bista.
Garabi autopropultsatu gorria, neurri handiko lauza bat kargatzen duena, AP-68 errepidearen gaineko zubiak osatzen duen metalezko kutxan bermatuta.
Taularen goiko bista, hainbat langilerekin, altzairuzko hagaxkak jarrita hormigoizko lauzen gainean.
Langileak, pilare-transferentziaren euskarrietan katu hidraulikoak jartzen.
AP-68aren gaineko zubibidearen egitura metaliko guztia airetik ikusten da, eta muturretan hormigoizko lauzak jartzen ari dira. Halaber, atzerako hondeamakina ageri da lanean, eta dunper kamioi bat, hara hurbiltzen.
Langileen plano azeleratuak lortzea, armadura osoa eta hormigoia AP-68aren gaineko zubi-taularen gainean muntatuta.
Kamioi artikulatu zuria eta horia, metalezko pieza handi marroi batez kargatua, AP-68 errepidearen gaineko zubibide berriaren gainetik gurutzatzen.
Hainbat langile altzairuzko hagaxkak jartzen ageri dira zubiaren taularen muturretan, euste-sistemak jartzeko.
Bi langile, horma aurrefabrikatuen gaineko espaloi bateko hormigoia leuntzen.
Time-lapse irudiak, AP-68 errepidearen gaineko zubi-taularen alboetan metalezko euste-sistema urdinak eta kolore bereko metakrilatozko pantaila akustikoak jartzeko modua erakusten dutenak.
Pantaila akustikoen akaberaren irudiak eta hondeamakina baten ikuspegia, zubiaren estribuaren betegarriak amaitzen.
Bideoaren amaieran, grabazio bat dago autobidetik doan auto baten barrualdetik, AP-68 autobideko zubiaren behealdetik ikusten dena.
Bideoaren hasieran, AP-68 autobideko norabide bereko hiru erreiko errepide bat ikusten da.
Zubi garai bat ikusten da, autobidea zeharka gurutzatzen duena.
Aurre seinalearen lehen ataria ikusten da, eta bertan adierazten da 1.000 metrora dagoela "1B" irteera AP-8tik, har ditzakezun helbideak adierazteko; ezkerreko kartelean Bilbo, aireportua eta Barakaldorako seinaleak ditu AP-68 E-804 errepidetik; ezkerrekoan Balmaseda, Santurtzi, portua eta Santander adierazten ditu AP-8 E-70 errepidetik, eta erdiko kartelean nahasketa bat dago.
Bihurgune txiki bat ikusten da ezkerrean, norabide-panelekin eta erdiko erreitik errei berri bat sortu dela adierazten duten seinaleekin; azkenik, bi errei gehiago geratzen dira.
Abiadura muga 100 km/h-ra dago, eta alboko kartel batean, A-8 autobidean ibilgailu astunak debekatuta daudela ageri da, eta A-8 autobideari dagokion 1B irteeratik irteteko adierazten zaie.
Aurreseinalea, irteera 500 metrora dagoela jakinarazten duena, aurreko kartelaren seinaleztapena errepikatuta; gezi zuriak ditu lurrean, erabiltzaileek errazago gida dezaten.
Galibo-kontrolaren informazio-seinaleak ikusten dira, gehienez ere 5 metrora, AP-68 autobidea hartzen duten erabiltzaileentzat.
Galtzadaren erdian 4. erreia ageri da, lerro eten zabalago batekin, seinaleztapena indartzeko asfaltoan margotutako geziak erabilita, eta galtzadaren ertzean seinale bertikal bat, lau gezi dituena, zirkulazioaren noranzkoak adierazteko.
Birritan errepikatzen dira galtzada gaineko gezi zuriak, gidariak helmugari dagokion irteera har dezan.
Beste atari bat agertzen da, aurrekoen jarraibide berberekin, eta adierazten du irteera berehalakoa dela, ibilgailuen arteko txirikordatzearen luzera mugatuta.
Eskuineko galtzadaren ertzean mezu aldagarriko banderatxo bat dago, itzalita.
Galtzaden ardatzean zebra-bide bihurturiko atal bat dago, lerro zuriekin, eta galtzadako mugarri delineatzaile urdin eta zuriak ditu.
AP-8ko hegoaldeko saihesbide metropolitarrean sartuko gara, bi galtzadarekin.
Abiadura mugaren sekuentzia, lehenik 80k/h-koa eta gero, 150 m-ra, 70km/h-ko seinalea, seinale triangeluarrarekin goiko aldean, ezkerretarako kurba adierazita.
Bide-zubi goratua, zeharka gurutzatzen duen galtzadaren gainean, berme-puntuaren bertikaletik desbideratutako pila gris berezi batekin.
AP-68 autobidea zeharkatzen duen bihurgune bat duen bide-zubian sartzea, Bilbo urdineko euste-sistema sendoak eta pantaila akustiko gardenak dituena.
Zubiaren erdian kontrakurba bat dago eskuinerantz, eta, horren amaieran, argi berdea duen semaforo-portiko bat ikusten da. Portikoaren behealdean, berriz, banda gorri eta zuri batzuk daude, galibo maximoaren berri ematen dutenak.
Errei bikoitzeko galtzada batean informazio-seinaleak ageri dira, errepikatuta.
Galtzadaren alboetan hesi zuri batzuk daude, altxatuta, eta alboko kartel bat, itzalita, galiboa adierazten duena.
Kamioiak aurreratzea debekatzeko seinalea.
Atzealdean tunelaren ahoa ikusten da.
Informazio-kartela eskuineko alboan, Seberetxeko tunelaren segurtasun sistemak adierazten dituena. 624 metroko luzera, larrialdiko irteerak 300 metrotik behin, sute-aho ekipatuak 50 metrotik behin eta SOS zutoinak 100 metrotik behin. Bertan, 80 km/h-ko abiadura mugaren eta ibilgailuen arteko 100 m-ko segurtasun distantziaren seinaleak ere ikusten dira.
Tunela sartu baino pixka bat lehenago, gezi gurutze argi-seinaleztapena eta gehieneko abiadura dituen ataria, tunela dagoen egoeraren arabera. Galtzadaren alboetan, argiak piztuta daudela gogorarazteko seinaleak eta alboko panelak, urdinez eta zuriz.
Alboetan, altzairu beiraztatuzko panel zuriz estalita dago, 2 metroko altueraraino.
Eskuineko bazterbidea 4 metrokoa da, eta lerro zuri inklinatuak eta plastiko urdin eta zuriko mugarriak ditu.
Goiko aldean eta eskuineko pinoian hiru haizagailuz osatutako beste sekzio bat, SOS zutoina adierazteko ate laranja eta suteetarako ur-hargune ekipatua (BIE) ikusten dira. Atzera argitutako elementuak adierazten dituzten kartelak daude.
SOS, BIE zutoinen sekuentzia errepikatzen da.
Larrialdietako lehen galeria ageri da, G-1 izenekoa, eta led argi berde batzuekin argiztatuta dago. Sekzio horretan bertan, tunelaren goiko aldean, lau informazio-kartel angeluzuzen ageri dira, abiadura mugatzeko eta gurutze-gezia adierazteko.
Tunelaren barruan hainbat segurtasun elementu errepikatzen dira, sekzio desberdinetan: tunelaren goiko aldean aireztapena, SOS zutoinak eta tunelaren alboetan BIES.
Seberetxeko tunelaren amaiera adierazten duen distira ikusten da.
Tuneletik irten bezain laster, hormigoiaren eta Bolintxuko zubi-bidearen arteko trantsizioa ageri da, panel fonoxurgatzaileak dituzten profil metalikoen sekzioekin, kanpora ateratzen diren zaratak minimizatzeko.
Bolintxuko bide-zubiaren informazio-kartela: 161 metro.
Zubibidea gurutzatuz, metalezko segurtasun-sistemekin babestuta dago, eta kanpoalderago, metakrilatozko pantaila akustikoekin.
Seinaleak errepikatzea, 80 km/h-ko abiadura mugarekin eta ibilgailuen arteko 100 m-ko segurtasun-tartearekin.
Bolintxuko zubibidearen amaiera eta Arnotegiko tunelaren sarrera.
Arnotegiko tunelaren sarreran, 1.947 metroko luzera duten hainbat informazio-seinale daude, argiak piztuta, alboko balizak eta lurrean margotutako bi gezi.
Sarrerako ahoan segurtasun-tarte zabala dago, alde banatan bi hesi dituena, tunela itxi behar bada ere, baita SOS zutabeak eta suhiltzaileentzako sute-aho bat ere, segurtasuneko metalezko hesi batekin babestuta, larrialdiko ibilgailuak uzteko jarraitutasunik eza duena.
Tunelean sartu bezain laster, argi eta guzti ageri da bi pinoien goiko aldean; tunelaren giltzarrian, berriz, gezi gurutze eta abiadura mugatzeko panel argidunez osatutako egitura bat ageri da. Tunel horren sekzioa apur bat txikiagoa da, eta eskuineko bazterbidea 2,5 metrokoa da.
Aireztapen-sekzioak, hiru haizagailurekin eta Seberetxeko tunelaren segurtasun-sistemen sekuentzia berarekin.
Larrialdiko bigarren irteera, "G2", denak bezala argiztatua, led berdedun argiekin.
"G3" galeria baino pixka bat lehenago, gezi gurutze eta abiadura mugatzeko errotuluen beste atal bat dago.
"G4" galerian, tunelaren sekzioa handiagoa da, larrialdietako ibilgailuak igaro ahal izateko. Zabalgunearen eta tunel arruntaren arteko trantsizioan, talka-motelgailu bat jartzen da.
"G5" galeriaren parean, giltzatik mezu aldakorreko panel bat ateratzen da, itzalita.
"G6" galerian, badirudi trazadurak bihurgune txiki bat egiten duela ezkerrerantz.
"G7" galeria ere badago zabaleran, larrialdietako ibilgailuak igarotzeko.
"G8" galeria ageri da, eta goialdean, itzalita dagoen mezu aldakor bat ere ikusten da.
"G9" galeria baino pixka bat lehenago, tunela laster amaituko dela adierazten du.
Tuneletik irten bezain laster, astelehenean itzaltzeko eta abiadura 80 km/h-ra mugatzeko informazio-seinaleak daude.
Irudiaren goiko aldean, hormigoizko zubibide bat dago, galtzada zeharka gurutzatzen duena.
Eskuinaldean, eraikin gris bat ikusten da, serigrafiatu zuri bat duena, haritz-orriaren logotipoarekin eta letra lodiagoekin, Bizkaia jartzen duen lekuan, eta behealdean Interbiak letra xeheagoarekin.
Zebra-bide bihurtutako zuri bat ageri da, informazio-seinaleekin, eta galtzada bat agertzen da eskuineko aldean, aurrerago bat egiten duten tokian.
Bi galtzadek bat egiten dute seinaleztapen-lerro zurien laguntzarekin, eta erdikoa lodiagoa da eta etena.
Seinale aldagarriko portiko bat ikusten da, itzalita, eta alboan, Peñaskal bide-zubiaren informazioa, 181 m-ko luzerarekin eta abiadura mugatzeko 100 km/km-ko seinalearekin.
Irudiaren atzealdean, Arraitzeko tunelaren sarrera ikusten da.
Bideoaren hasieran, AP-8 autobideko Arraitzeko tunelaren barruko hiru erreiko galtzada ikusten da.
Larrialdietako "G12" galeria ikusten da, eta atzeko aldean, kartel argidunez osatutako atal bat, gezi gurutzea eta abiadura adierazteko, tunelaren sabaitik esekita.
Ezkerrean, larrialdietako "G11" galeria ikusten da, eta atzealdean, goiko aldean, aurreabisu-kartel argiztatu bat, hurrengo galtzada-banaketarako.
Ezkerrean, "G10" galeria ikusten da, eta, atzealdean, distira bat, tunelaren irteera adierazten duena, hiru haizagailuko bi sekziorekin.
Tuneletik irten bezain laster, 195 metroko luzera duen Peñaskal bidezubiaren berri ematen da, hiru erreiak lau, bi noranzko bakoitzean banatzeko zirkulazio-kodearen seinaleekin.
Atariak bi informazio-kartel ditu: ezkerrekoak AP-68 E-804 Gasteiz eta Burgos adierazten ditu noranzko bakoitzeko bi erreirekin, eta eskuinekoak A-8 E-70 Donostia eta Bilbokoak Miribillatik.
Seinale aldagarriko arkupe bat du, itzalita, eta, atzean, autobidea zeharka zeharkatzen duen biaduktu bat.
Arnotegiko tunelaren ahoa, 1.947 m-ko luzerako informazio-seinaleekin eta barruan dauden segurtasun sistemekin, baita 80 km/h-ko abiadura mugaren eta ibilgailuen arteko segurtasun distantziaren seinaleak ere.
Tunela pinoien goiko aldean led fokuen bi ilaraz argiztatuta dago, eta larrialdi sistemen errotulu guztiak dituen tunela ikusten da.
Larrialdietako "G9" galeria, hiru haizagailu eta seinale argidunen sekzioa, gezi berdeekin eta 80 km/h-ko abiadura mugarekin.
Aurrera egin ahala, "G8 eta G7" larrialdietako galeriak ikusten dira eskuinalderanzko bihurgune txiki batean, tunelean dauden segurtasuneko elementuen argi-kartelak errepikatuta.
Eskuineranzko bihurgunea larrialdiko "G6" galeriaraino mantentzen da. Bertan, zuzen batekin lotzen da eta tunelaren irteerako distira ikusten da.
"G4" galerian gutun-azal zabal bat du eskuineko aldean, larrialdiko ibilgailuak biratu ahal izateko.
Tunelaren irteeratik gertu, ezkerretara, "G2" irteera ikusten da, bi haizagailu-sekziorekin; atzealdean, berriz, gezi berde bat duten kartelak, gorriz, 80 km/h-ko abiadura mugarekin.
Tuneletik irten bezain laster, hormigoizko ahoa eta Bolintxuko biaduktua metalezko zertxa berde batzuen bidez igarotzen direla ikusten da. Zertxa horiek metakrilato gardenezko pantaila akustikoei eusten diete, eta, pixkanaka, biaduktuaren erdira jaisten dira. Bertan, Seberetxe izeneko hurrengo tuneleraino igotzen dira berriro.
Bolintxuko bidezubiaren informazio-seinaleak daude, 142 metrokoak, eta, atzealdean, Seberetxeko tunelaren ahoa.
Seberetxeko tunelean sartu bezain laster, goiko seinaleak argiztatuta ikusten dira, gezi berdez eta gorriz, 80 km/h-ko abiadura mugarekin.
Galtzadak bi errei ditu noranzko bakoitzean, eta bazterbide zabal bat. Bazterbideak banda zuriak ditu asfaltoan, eta plastiko urdin eta zuriko mugarri zilindrikoak galtzadan.
Bideoak aurrera egin ahala, ezkerrerako kurba oso txikia ikusten da.
Bihurgunearen erdian, larrialdietako "G1" galeria ikusten da ezkerreko pinoian, eta tunelaren irteera ikusten hasten da.
Tuneletik irtetean, argiak itzaltzeko, tunela amaitzeko eta 80 km/h-ko abiadura muga gogorarazteko seinaleak ikusten dira.
Hurrengo irudian, seinaleztapen-atari finkoa ageri da, AP-68 E-804 Gasteiz eta Burgosko autopistari buruzko informazio-kartel batekin; beheko aldean bi gezi ditu, bidearen erreiak adierazten dituztenak.
Eskuinalderanzko bihurgune txiki bat dago, matrikulak irakurtzeko kamerak dituen atari batekin, eta atzealdean, berriz, bidezubi bat, zeharkatzen duen bidea eta AP-68 autobidea zeharka gurutzatzen dituena.
Ezkerraldean, AP-68 autobidea ikusten hasiko gara, bide horretara nola sartu adierazten duten seinaleekin.
Autoak eta kamioiak ikusten dira AP-68 autobidean. Pasatzen uzteko seinaleekin batera, lerro etenak eta errei batera jaisteko geziak margotuko ditugu galtzadan.
Poliki-poliki, ibilgailua AP-68 autobidean sartuko da, eta ezkerretik datozen ibilgailuei pasatzen utziko die.
Behin betiko bista sartzeko erreiaren amaiera eta A-68 autobideko hiru erreiak dira, autobideko seinale bertikalak eta errei kopurua adierazten duten hiru geziak adierazita.
Bizkaiko errotulua agertzen da "Bolintxuko zubibidearen jaitsiera" testuaren ondoan.
Bolintxu haranaren bista, landaretza osoarekin, eta, atzealdean, Arnotegiko tunelen ahokadura. Lehen plano batean, okre koloreko zubibidearen erdi-arkuak ikusten dira, gris koloreko dorre osagarriek goratuta eta txarrantxatuta.
Garabi autopropultsatu batek erdi-arkuaren pieza handi bat altxatzen du.
Jada jarrita dagoen aurreko zatian pieza mihiztatua ikusten da.
Erdi-arkuen aireko bisa zerurantz altxatzen, beheko plano batean tunelen ahokadura ageri dela.
2 langile altzairuzko kableetatik katu hidrauliko gorri baterantz tiraka.
Arku altxatuen tunel baten ahoaren, gris koloreko dorre osagarriaren eta garabi autopropultsatu baten ikuspegia.
Erdi-arkuetako baten airetiko bista, jaitsierarako kable-multzo batekin lotuta, dorre osagarriari lotuta eta garabi autopropultsatu batek lagunduta.
Haranaren bista. Landaretza osoa ikusten da eta, bi muturretan, erdi-arku altxatuak ditu jaisteko prest.
Langilea erdi-arkuetako baten tontorrean, atzean haran lainoztatua duela.
Katua erdi-arku horietako baten gainean sakatzen jaiste-maniobrari ekiteko.
Erdi-arku altxatuaren bista, kable-multzoak eutsita jaitsiera hasten denean, ordura arte eusten zion dorre osagarritik urrunduz.
Erdi-arkuei eusten dieten kableen multzoa behealdetik ikusita.
Erdi-arkuaren bista, oinarritik behera jaisten.
Erdi-arkuen bista, jaitsiz, haranaren mutur batetik.
Jaitsiera beste muturretik ikusita.
Erdi-arkuak biratzen duen errotularen bista.
Berriz ere jaitsieraren bista mutur batetik, baina erdi-arkuek horizontalarekiko 45º graduko angelua eratuz.
Ia jaitsita dauden eta giltzarrian elkartzeko zorian dauden erdi-arkuen bista.
Erdi-arkuen jaitsieraren ikuspegi berria, tunelen ahokadura atzean duela.
Giltzarrian elkartzen diren erdi-arkuen lehen planoa.
Haranaren goialdetik hartutako airetiko bista, erdi-arkuak bata bestearen ondoan daudela eta zubi berriaren arkua osatuz, oraindik ere ertzetan kableei lotuta eta Bolintxu bailarako landaredi osoaren hondo berdearekin.
Bizkaia egiten errotulua ateratzen da.
Hegoaldeko Saihesbide Metropoliarra 1. fasea Santurtzin hasiko da (Ugadelbietako zerbitzugunea igarota), eta Arrigorriagako Goiko Bentara iritsiko da. Bi azpifasetan banatuta dago:
- 1.a fasea, Santurtzi eta Larraskitu artean, 2007ko maiatzean hasi zen gauzatzen eta 2011ko irailetik dago irekita.
- 1.b fasea: Peñascaletik Benta Garaira, 2019ko urtarrilean hasi ziren egikaritzen, eta 2023ko udaberrian jarriko zen martxan.
1b fasearen ezaugarriak
1b fasean, Hegoaldeko Saihesbide Metropoliarra (HSM) lotuko da Peñascaleko lotunetik AP-68 autobideraino, Betelurin. Hori gauzatuta, 1. faseko helburu nagusia beteko da: A-8 autobideko bidegunerik pilatuenarentzako bide funtzional eta seguru bat sortzea alternatiba gisa. Eremu hori portuko lotunearen eta AP-68 autobidearen arteko tartea da. Bizkaiko Errepideen Planaren helburu orokorrak ere lortuko dira.
- Metropoliko bide-sarearen funtzionamendua optimizatzea.
- Ingurumena eta natura-balioak errespetatzea bizi-kalitatea bermatzen duten mailetan, pilaketak, kutsadura-indizea eta zarata murrizteko.
- Istripu-tasa murriztea, istripuen kontzentrazio-tarteak kenduta.
- Eta eskaria kudeatzeko eta trafikoa kontrolatzeko beste sistema bat ematea.
Obrak bi zatitan banatu dira:
Lehenengoa 9A tartea da, Peñascal-Bolintxu. Bigarrena 9B tartea da, Bolintxu-Beteluri, eta bi azpiataletan banatzen da:
- 9B-1 azpitartea, , Bolintxu-Beteluriko lotunea
- 9B-2 azpitartea, Seberetxeko tunela
9a tarteak (Peñaskal-Bolintxu) Bilboko udal-mugartea zeharkatzen du osorik. 8a Peñaskal-Larraskitu (dagoeneko martxan) eta 9b Bolintxu-Beteluri (gauzatzen ari da) tarte erantsien arteko Hegoaldeko Saihesbide Metropoliarraren enborrean datza, funtsean.
Peñaskaleko lotunean hasten da, eta HSMa Larraskituko tuneletatik A-8 autobidera noranzkoan uzten duten ibilgailuentzako kobrantza-eremuaren pean eraikitako tunel faltsuetatik jarraitzen du. Tunel faltsuetatik Arnotegiko tunelak hondeatu eta mantendu dira, Bolintxu haranera iritsi arte, eta han amaitzen da zatia.
Tartearen luzera 2.180 metrokoa da. Enborraren sekzio mota noranzko bakoitzeko bi (2) erreikoa da; 3,5 metroko zabalerakoa bakoitza.
Tartearen zati gehiena Arnotegiko tunelen barrutik igarotzen da. Lurperatutako galtzadaren (dagoeneko eraikita daude tunel faltsuak barne hartuta) luzera 1.916 eta 1.933 metrokoa da hodi bakoitzerako.
Obrek 513.132 m3-ko mozketa-bolumen osoa eta 33.013 m3-ko lubeta-bolumen osoa ekarri dituzte; horrek, soberakinen 527.800 m3-ko gordailu-bolumenaren beharra sortu du. Soberakin hori Peñaskaleko soberakin-biltegira eraman da. Harrobi zaharra da, eta 1. faseko obretan partzialki bete zen.
Bolintxuko eremuan, eremuak duen ingurumen-garrantzi bereziak baldintzatu ditu lanak. Hori dela eta, Bolintxuko irteerako ahorako, ainguratutako mikropiloteen hainbat pantaila jarri dira, aurrekoa eta alboetakoak, hondeatu behar zen bolumena txikitzeko.
ARNOTEGIKO TUNELA
Arnotegiko tunelak honako ezaugarri geometriko hauekin egin dira:
- Sekzio mota: 0,75 m-ko 2 espaloi + 1,00 m-ko bazterbidea + 3,50 m-ko 2 errei + 2,50 m-ko bazterbidea.
- 8 galeria daude bi tunelen artea; horietatik 6 oinezkoentzat dira eta 2 alboko bazterbidea duten ibilgailuentzat.
Tunelen guztizko luzerak, tunel faltsuak eta meatze-tunelak barne, 1.916 metrokoak dira 1. ardatzarentzat eta 1.933 metrokoak 2. ardatzarentzat.
PEÑASCALEKO LOTUNEA
Peñascaleko lotuneak aukera ematen du HSM A-8 autobidera eta Miribillako lotuneara igarotzeko, Larraskituko tunelen bidez. Aldez aurretik, Peñaskaleko lotunea egokitu da eta bere drainatze-sareak eta kanalizazioak eta bere sendotzea, seinaleztapena eta argiztapena egokitu dira. Aire zabaleko gune guztiak ingurua landareztatzeko eta ingurumena lehengoratzeko lanekin osatu dira.
Obrek eragindako azalera guztiak landarez leheneratzeko eta paisaian integratzeko neurriak hartu ziren. Aipamen berezia merezi du Peñaskal harrobiaren morfologia berreskuratu eta lehengoratu izanak; izan ere, hariztien familiako espezieak landatzeak eta ibaiertzeko berezko espezieekin perimetroko kanalak naturalizatzeak lehen zeuden habitatak lehengoratzea eta inguruneko biodibertsitatea indartzea ahalbidetuko dute.
Cookieak
Cookie propioak eta hirugarrenen cookieak erabiltzen ditugu tekniko- analisi- eta pertsonalizazio- helburuetarako, hala nola, erabiltzaileak zer nabigazio-hizkuntza erabili duen jakiteko. Informazio gehiagorako, kontsulta ezazu gure cookien politika (Leiho modala ireki).
Cookien politika
Web-orri honek, https://web.bizkaia.eus (aurrerantzean, "Webgunea"), nabigazioaren bidez eta zerbitzuaren hartzailearen IP helbidearen bidez nabigazioaren beraren jarraipena egiteko tresnak erabiltzen ditu; honela, zerbitzuak edo haren funtzionamendu teknikoa hobetzeko eta bermatzeko, beste erabiltzaile batzuengandik bereizteko eta nabigazio-ohiturak aztertzeko.
Cookien politika honen helburua da erabiltzen ditugun cookien funtzionamenduari eta erabilgarritasunei buruzko informazio argi eta zehatza ematea.
Zer dira eta zertarako erabiltzen ditugu cookieak?
Cookie bat webgune jakin batzuetan sartzen zarenean zure ordenagailuan deskargatzen den fitxategi bat da.
Cookiek, besteak beste, erabiltzaile baten edo haren ekipamenduaren nabigazio-ohiturei buruzko informazioa biltzea eta berreskuratzea ahalbidetzen diote webgune bati. Barne hartzen duten informazioaren arabera eta ekipamendua erabiltzen den moduaren arabera, erabiltzailea ezagutzeko erabili daitezke.
Indarrean dagoen legeak aukera ematen du cookieak bere gailuan gordetzeko, webgune honen funtzionamendurako behar-beharrezkoak badira. Hala ere, gainerako cookie motetarako baimena beharko dugu.
Cookie motak, horiek kudeatzen dituen erakundearen arabera
Cookieak bidaltzen dituen ekipo edo domeinua kudeatzen eta jasotako datuak tratatzen dituenaren arabera, honako hauek bereizten ditugu:
- Cookie propioak: Bizkaiko Foru Aldundiak kudeatzen dituenak.
- Hirugarrenen cookieak: cookien bidez bildutako datuak erabiltzen dituen beste erakunde batek kudeatzen ditu. Webgune honetan Google Analytics-en cookieak erabiltzen dira: Googlek garatutako Interneteko analisi zerbitzua da, webguneko nabigazioak neurtzea eta aztertzea ahalbidetzen dituena. Zure nabigatzailean zerbitzu honen cookieak ikusi ahal izango dituzu
Cookie motak, xedearen arabera
- Cookie teknikoak: erabiltzaileak webgune, plataforma edo aplikazio batean nabigatzea ahalbidetzen dute, baita horietan dauden aukera edo zerbitzu desberdinak erabiltzea ere; hala nola, trafikoa kontrolatzea eta datuak komunikatzea, saioa identifikatzea, sarrera mugatua duten ataletan sartzea, ekimen batean izena emateko edo parte hartzeko eskaera egitea, hedapenerako bideoak edo soinua daukaten edukia gordetzea edo sare sozialen bidez edukiak partekatzea.
- Analisi-cookieak: erabiltzaile kopurua zenbatzea ahalbidetzen dute, baita nabigazioaren neurketa eta analisi estatistikoa egitea ere. Horren helburua eskura dauden zerbitzuak hobetzea da. Propioak edo hirugarren batenak izan daitezke.
- Pertsonalizazio-cookieak: erabiltzaileak zerbitzura sartzea ahalbidetzen dute erabiltzailearen gailuan aurretik definitutako irizpide batzuen araberako ezaugarri orokor batzuekin; hala nola, hizkuntza, zerbitzura sartzeko erabiltzen den nabigatzaile mota, zerbitzura sartzeko erabiltzen duen eskualdeko konfigurazioa, eta abar.
Cookien iraupena
- Saiorako cookieak: erabiltzailea webgune batera sartzen den bitartean datuak bildu eta gordetzen dituzte.
- Cookie iraunkorrak: datuek gailuan gordeta jarraitzen dute, eta horietara sartu daiteke eta horiek tratatu cookie-en arduradunak definitutako aldi batean. Aldi hori minutu batzuetatik zenbait urtetara bitartekoa izan daiteke.
Zer cookie erabiltzen ditu webgune honek?
Erabiltzen dituen cookie motak https://interbiak.bizkaia.eus
Izena | Mota | Helburua | Iraupena | Jabea |
---|---|---|---|---|
JSESSIONID | Cookie teknikoa | Saioa identifikatzea | Saioa | Bizkaiko Foru Aldundia |
ASPSESSIONID | Cookie teknikoa | Saioa identifikatzea | Saioa | Bizkaiko Foru Aldundia |
TS01 | Cookie teknikoa | Saioa identifikatzea | Saioa | Bizkaiko Foru Aldundia |
LFR_SESSION_STATE | Cookie teknikoa | Saioa identifikatzea | Saioa | Bizkaiko Foru Aldundia |
COOKIE_SUPPORT | Cookie teknikoa | Adierazi ea erabiltzaileak aktibatuta daukan cookietarako laguntza | Urtebete | Bizkaiko Foru Aldundia |
pc_tecnicas_bizkaia | Cookie teknikoa | Tekniken cookien blokeari buruzko onarpen/errefusatze lehentasunak jasotzea | Urtebete | Bizkaiko Foru Aldundia |
pc_analitica_bizkaia | Cookie teknikoa | Analisien cookien blokeari buruzko onarpen/errefusatze lehentasunak jasotzea | Urtebete | Bizkaiko Foru Aldundia |
_ga | Analisi-cookiea | Erabiltzaileak bereiztea | 2 urte | Google Analytics |
_gat | Analisi-cookiea | Eskaeren ehunekoa mugatzea | Minutu 1 | Google Analytics |
_gid | Analisi-cookiea | Erabiltzaileak bereiztea | Egun 1 | Google Analytics |
- Mota
- Cookie teknikoa
- Helburua
- Saioa identifikatzea
- Iraupena
- Saioa
- Jabea
- Bizkaiko Foru Aldundia
- Mota
- Cookie teknikoa
- Helburua
- Saioa identifikatzea
- Iraupena
- Saioa
- Jabea
- Bizkaiko Foru Aldundia
- Mota
- Cookie teknikoa
- Helburua
- Saioa identifikatzea
- Iraupena
- Saioa
- Jabea
- Bizkaiko Foru Aldundia
- Mota
- Cookie teknikoa
- Helburua
- Saioa identifikatzea
- Iraupena
- Saioa
- Jabea
- Bizkaiko Foru Aldundia
- Mota
- Cookie teknikoa
- Helburua
- Adierazi ea erabiltzaileak aktibatuta daukan cookietarako laguntza
- Iraupena
- Urtebete
- Jabea
- Bizkaiko Foru Aldundia
- Mota
- Cookie teknikoa
- Helburua
- Tekniken cookien blokeari buruzko onarpen/errefusatze lehentasunak jasotzea
- Iraupena
- Urtebete
- Jabea
- Bizkaiko Foru Aldundia
- Mota
- Cookie teknikoa
- Helburua
- Analisien cookien blokeari buruzko onarpen/errefusatze lehentasunak jasotzea
- Iraupena
- Urtebete
- Jabea
- Bizkaiko Foru Aldundia
- Mota
- Analisi-cookiea
- Helburua
- Erabiltzaileak bereiztea
- Iraupena
- 2 urte
- Jabea
- Google Analytics
- Mota
- Analisi-cookiea
- Helburua
- Eskaeren ehunekoa mugatzea
- Iraupena
- Minutu 1
- Jabea
- Google Analytics
- Mota
- Analisi-cookiea
- Helburua
- Erabiltzaileak bereiztea
- Iraupena
- Egun 1
- Jabea
- Google Analytics
Nola desaktibatu edo ezabatu daitezke cookieak?
Erabiltzaileak, Webgunera lehen aldiz sartzen denean, cookieak konfiguratu eta onartu edo baztertu ahal izango ditu webgunean bertan. Ondoren, erabiltzaileak edozein unetan aldatu edo kendu ahal izango du baimena cookien politika honen bidez edo konfigurazioaren bidez.
Hala ere, edozein unetan baliatu ahal izango duzu horiek libreki desaktibatzeko eskubidea, bai eta webgune honetako cookieak ezabatzekoa ere. Ekintza horiek desberdin egiten dira, erabiltzen ari zaren nabigatzailearen arabera. Hemen utziko dizugu nabigatzaile ezagunenetarako gida azkar bat.
- Desaktibatu cookieak Chromen
- Desaktibatu cookieak Exploreren
- Desactivar Cookies en Firefox
- Desaktibatu cookieak Safarin
- Desaktibatu cookieak Edgen
Cookie-ak desaktibatu edo ezabatzen badira baliteke webguneko zenbait funtzionaltasun ondo ez ibiltzea.
Aldaketak Cookien Politikan
Webguneak cookien politika hau aldatzeko eskubidea gordetzen du, betiere, indarrean dagoen legediak baimentzen duen moduan. Horregatik, gure webgunera sartzen zaren bakoitzean politika hori berrikusteko gomendatzen dizugu, dagozkion eguneraketa- eta informazio-ondorioetarako.
Cookieak konfiguratzea
Jarraian, erakutsiko dizugu gure webguneak zer kategoriatarako erabiltzen dituen cookieak. Haiek onartuta edo ukatuta zure aukeraketa pertsonaliza dezakezu, horretarako dauden botoien bidez. Informazio gehiagorako, kontsulta ezazu gure cookien politika (Leiho modala ireki).
-
Beharrezkoak dira gure webgunean nabigatzeko eta oinarrizko zereginetarako, webguneak behar bezala funtziona dezan.