La Avanzadako tunela BI-637 errepidean egokitzen
La Avanzada estaltzeko proiektuak konponbide integrala eskaintzen die azpiegiturak dituen hiru arazo nagusiei
Google Earthen satelite ikuspegia espaziotik, Leioara azkar hurbilduz.
Errotulu bat agertzen da, testu hau duena: "Leioako Avanzada estaltzea. Leioa zatitzen duen lubakia kentzea".
Errotulu berria, testu hau duena: "620 metroko bulebarra eta 4.500 m2-ko azalera oinezkoentzako bidean".
Errotulu berria, testu hau duena: "Tunelaren modernizazioa eta hobekuntzak segurtasunean".
Errotulu berria, testu hau duena: "Inpaktu handia kutsadura akustikoan".
Zati baten panel fotovoltaikoek okupatzen duten estalkia erakusten duen hegaldiaren simulazioaren bista.
Airetiko ikuspegia, hau ere ordenagailuz birsortua, oinezkoentzako pasealekuaren eta lorategien akaberarekin.
Parke beraren ikuspegia, hurbilagoko ikuspegi batetik.
Lorategia den biribilgune baten eta eguzki-panelez beteta dagoen estalki baten airetiko bista.
Lorategi berrietatik oinez doazen oinezkoekin amaitutako parke berriaren simulazioaren airetiko ikuspegia.
Tuneleko ahoen estalkien airetiko bista, eguzki-panelekin eta horien artean integratutako lorategiekin.
Avanzadako errepidearen airetiko bista; atzean Getxo ikusten da.
Leioako airetiko bista, atzealdean oinezkoen pasabidea ageri dela.
Bizkaiko Foru Aldundiaren anagramaren azken bista.
Udalerria banatzen duen egungo arrakala estaltzen da, oinezkoentzako aisialdirako eta gozamenerako espazio berri bat sortuz, azpiegituraren ondoan bizi direnentzako zaratak minimizatuko dira, eta tuneletako segurtasuna, argiztapena eta aireztapena hobetuko dira.
Proiektu honen xedea da Leioako La Avanzada tunela egungo egituratik (310 m luze) etorkizuneko konponbideraino (860 m) zabaltzeko behar diren jarduketak definitzea. 860 m luze den tunel bat definitzen du, ibiltzeko modukoak ez diren bi estalkirekin, 100 eta 140 m ingurukoak, Getxo ahoan eta Bilbo ahoan, hurrenez hurren, eta gainerako luzera oinezkoentzat izango da. Gainera, jarduketak egingo dira tunelaren barruan eta haren inguruan, jarduketa-eremuaren egoera akustikoa hobetzeko.
Bestalde, La Avanzada tunela 80ko hamarkadako azpiegitura denez, eta azken urteotan hainbat modernizazio-jarduketa egin diren arren, azpiegitura eta instalazioak egokitu egingo dira abuztuaren 23ko 135/2006 Foru Dekretuaren bidez onartutako Errepideetako Tunelen Segurtasunari buruzko Foru Arauak ezarritako segurtasun-baldintzetara.
Zailtasun handiko obra da, azpiegituraren ezaugarriengatik; izan ere, 114.000 ibilgailuko IMDa du lanegunetan, eta Eskuinaldea eta Uribe Kostako korridorea gaitasun handiz lotzeko arteria nagusia da. Konplexutasun tekniko handiko obra da, eta horrek hainbat fase eta azpifasetan banatutako obra bat egitera behartzen du, urbanizazioak berak oso mugatutako ingurunean lan-uharteak sortuz.
Proiektuaren aurrekontua lau kontratutan banatzen da: lehenengoa azpiegiturakoa da, eta beste hirurak gainegiturakoak dira, eta horren barruan sartzen dira instalazio elektromekanikoak, tuneleko segurtasun-instalazioak eta panel fotovoltaikoen instalazioak:
- Azpiegituren lotea: 40.488.606,17 €, BEZa barne,eta gehienez 33 hilabeteko epea.
- Instalazio elektromekanikoen lotea: 4.839.998,79 €, BEZa barne, eta gehienez 36 hilabeteko epea.
- Tuneletako segurtasun-instalazioen lotea: 6.610.561,77 €, BEZa barne, eta gehienez 36 hilabeteko epea.
- Instalazio fotovoltaikoen lotea: 2.730.974,21 €, BEZa barne, eta gehienez 12 hilabeteko epea.