Amorebieta - Muxika

Zornotzatik Muxikara doan BI-635 errepidea bide seguruagoa da, Bizkaiko Foru Aldundiak sustatu dituen obrei esker.

Jarduketak hobetu egin du inguruetako irisgarritasuna, zirkulazioa gutxitu eta emisioak murriztu ditu herri-guneetan.

Guztira 3,4 kilometroko tartean egin da lana, AP-8 eta N-634 errepideak elkartzen dituen biribilgunetik Autzagane lur-azpitik igaro arte. Kanpoko obrak 1.500 ibilgailu egunero Amorebieta-Etxanoko erdigunetik pasa behar ez izatea lortu du jada.

Urdinbideko tunel berriak bide erosoago eta seguruagoa eskaintzen du Autzaganeko gainaren parean.

Tunela eraikitzea benetako erronka teknikoa izan da, eta ingurumen-erronka garrantzitsua ere bai, akuiferoa babestu beharra zegoelako. Hori lortzeko, konponbide tekniko berritzaileak diseinatu dira, hala nola lurra aldez aurretik hobetu eta iragazgaizteko injekzioak. Horiei esker segurtasun eta ingurumen premisa guztiak bete ahal izan dira tunela zulatzeko lanetan.

Bizkaiko errepideen foru sareari gehitu zaion azpiegitura berri horrek trazadura modernoa du, seguruagoa, garbia eta jasangarria. Hitz batez, jarduketa horrek eskualdeko bizilagunen bizi kalitatea hobetzen lagunduko du eta bertako enpresen lehiakortasuna areagotuko du, konexio seguruagoa, azkarragoa eta eraginkorragoa izango baitute.

Aire zabalean

Magnitude nagusiak

  • 570.000 m3-ko hondeaketa
  • 490.000 m3-ko betelana, lubetan
  • 11.000 m3 hormigoi
  • 1.500.000 kg altzairu
  • Errepide azpiko 4 pasabide
  • Hormigoizko 8 horma
  • Harri blokezko 5 horma
  • Lur armatuzko 2 horma
  • Pilotezko 5 horma
  • Mikropilotezko 2 horma
  • Zeharkako 17 drainatze-obra
  • 42.000 m3 porlan-lur
  • Beroan egindako 40.000 tona nahastura bituminoso
  • Zarataren kontrako 4.827 m2 pantaila akustiko

Hasierako biribilgune banatzailea (Betarragane)

Hasierako biribilgunea Betarragane auzoan dago. Bi errei ditu, bakoitza 3,50 m zabal, eta kanpoko diametroa 56 metrokoa du oinplanoan. Proiektuaren hasierako zatia da. AP-8aren ondoan dago, eta N-634 errepidera sartzeko eta handik irteteko mugimendu guztiak jasotzen ditu, baita AP-8tik irteteko adar bat ere. Gainera, BI-635 errepidetik N-634 errepidera (Bilborako noranzkoan) sartzeko beste adar bat ere badu, San Juan kaleko biribilgunearen bermearekin N-634 errepidera Donostiarako norabidean sartzeko aukera ematen duena.

Karmen kaleko biribilgunea

Biribilgune berri horrek 3,50 m-ko zabalera eta 45,30 m-ko kanpoko diametroa duten bi errei ditu, eta Betarraganeko biribilgunearekin batera, trafikoa baretzeko lagungarria da, BI-635, AP-8 eta N-634 errepideekin bat egin aurretik: BI-635, AP-8 eta N-634. Bestalde, Zornotzako hirigunea oinezkoentzako eremu bihurtzea ahalbidetzen du. Izan ere, obra horiek egin aurretik ibilgailuek nahitaez zeharkatu behar zuten hirigunea BI-635 errepidetik AP-8ra eta N-634ra pasatzeko.

Poitoako erdilotunea

Poitoako lotunea Zornotza alderanzko galtzadan dago. Bai sarrera-mugimenduak bai irteerakoak ahalbidetzen ditu, eta igarobidearen ezkerreko aldean dauden jabegoei zerbitzua emateko balio du, oinarri-oinarrian. Bi ardatzek definitzen dute lotune hori. Enbor nagusira sartzeko ardatza eta bertatik irteteko ardatza dira, eta aipatutako ibilbideak egiteko erabiltzen dira. Poitoako lotuneak badu plataforma bat oinezkoek eta bizikletek aldi berean partekatzen dutena. Horrela, inguruetako hainbat auzo elkarrekin lotzen ditu.

Katiako lotunea

"Pisuen diamante zeiharra" motako lotura izateko diseinatuta dago, eta BI-635 errepidearen barruan egin daitezkeen ibilbide guztiak ahalbidetzen ditu. Lotunea haren eta enborraren arteko lau lotura-adarrek eta mugimenduak berrantolatzen dituzten 26 m eta 28 m-ko kanpoko diametroko bi biribilguneek definitzen dute.

Tuneleko zatia. Autzaganeko saihesbidea

Magnitude nagusiak

  • Bi hodiko tunela, 695 metro luze
  • Hodi bakoitzeko erreiak: 2
  • Erreien zabalera: 3,50 metro
  • Eskuineko bazterbidearen zabalera: 2,50 m
  • Ezkerreko bazterbidearen zabalera: 1,00 m
  • Espaloien zabalera: 0,75 metro
  • Galiboa: 5 metro
  • Estaldura: HM-30 masa-hormigoia, 40 cm lodi, anti-spalling zuntzekin
  • Hodiak elkarrekin lotzen dituzten galeriak: 2 (oinezkoentzat)

URDINBIDEKO TUNELA

Urdinbideko tunela da, berez, Autzaganeko gaineko BI-635 errepide berriko tarte berria. Zulatutako tunelak 538 metroko luzera du, eta berau zulatu ahal izateko egin diren tunel faltsuen luzera 112 metrokoa da hegoaldeko ahoan eta 45 metrokoa iparraldeko ahoan.

Urdinbideko tunelaren kasuan, tuneleko kontrol, zaintza eta segurtasun sistema guztiak zuntz optikoaren bidez konektatuta daude Malmasineko tunelen sarreran dagoen Kontrol Zentroarekin (MKZ), bertatik operatzen baita Urdinbideko tunela. Kontrol sistema zentralizatuari esker, operadoreak tuneletako instalazio guztiak monitorizatzen eta gobernatzen ditu, azpiegituran dauden seinale eta alarmen bitartez eta sistema konplexuagoetarako ezarrita dauden automatismoen bitartez (adibidez aireztapenerako edo argiztapenerako).

Hobekuntzak

Egindako obrek ekarri dituzten hobekuntza batzuk bereziki garrantzitsuak dira, eta eragin berezia dute ingurunean. Honako hauek dira:

  • Bizikleta-bide bat (bizikleta-espaloia) eta zerbitzu-bide bat errepide nagusitik bereizita, pantaila akustikoen bidez, Karmen kalearen eta Katia auzoaren arteko aire zabaleko tartean, Autzaganeko goialderantz, hiriko mugikortasun iraunkorra sustatzeko eta beste garraiobide motordun batzuek sortutako berotegi-efektuko gasen emisioak murrizteko.
  • N-634 errepiderako sarbide berria, Donostiarako noranzkoan, Busturia eta Durango arteko trafikoak Zornotzako herri-gunea zeharkatu ez dezan.
  • Gorozika inguruan, BI-635 errepidean peraltea egitea, errodadura-geruza berritzea eta euste-sistemak egokitzea.

Edozein zalantza izanez gero, jarri harremanetan formularioaren bidez.

Jarri harremanetan gurekin